71
Michel Serres (La légende des anges), Michel de Certeau, Massimo Cacciari (L'angelo necessario), Marco Bussagli (Storia degli angeli), y otros. (N. del A.)
72
W. Wenders, J. L. Godard siguen un camino no demasiado diferente en un siglo que no los escatimó cinematográficamente: J. von Sternberg, Buñuel, ángeles de colores y exterminadores varios. (N. del A.)
73
Ch. S. Peirce, «Fraser's The Works of George Berkeley», Writings of Charles S. Peirce. A Chronological Edition. 1867-1871, vol. 2. Yo traduzco. (N. del A.)
74
Borges cita a Berkeley en «Nueva refutación del tiempo», Otras inquisiciones (1952). (N. del A.)
75
Peter Greenaway en su versión cinematográfica de The Tempest, de Shakespeare (1992). (N. del A.)
76
Diaballein se compone de día «a través» y de ballein de Ballo, lanzar, tirar, golpear, caer o dejar caer. (N. del A.)
77
«The first comprises all mere Ideas, those airy nothings to which the mind of the poet, pure mathematician, or another might give local habitation and a name within that mind»... The second Universe is «that of the Brute Actuality of things and facts». Citado por Thomas Sebeok en The Play of Musement (1981). (N. del A.)
78
J. Baudrillard, La Guerre du Golfe n'a pas eu lieu (1993). (N. del A.)
79
Roger Penrose, The Emperor's New Mind. Concerning Computers, Minds and Laws of Physics (1991: 329). (N. del A.)
80
A. Breton, Anthologie de l'Humour noir (1966: 222). (N. del A.)